هفدهمين همايش آموزش علوم پزشكي و جشنواره آموزشی شهید مطهری در روزهای 10 تا 12 ارديبهشت ماه سال 1395 با محور تحول و نوآوري در آموزش علوم پزشكي در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار گردید. اين همايش همه ساله با حضور كليه دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور برگزار مي شود و در آن دانشگاه ها آخرين دستاوردهاي خود را در حوزه آموزش علوم پزشكي و در غالب فرايندهاي آموزشي و طرح هاي پژوهش در آموزش به اطلاع کلیه شركت كنندگان در همايش مي رسانند. هدف از برگزاری آن شناسايی، انتخاب و قدردانی از فرآيندهای برتر نوآورانه در آموزش و ايجاد بستر تبادل تجربيات و کمک به ارتقاء کيفيت آموزش در دانشگاه ها نیز می باشد. امسال نیز در اين همايش ده مقاله به صورت سخنراني و نه مقاله به صورت پوستر چاپي و الكترونيكي در زمينه آموزش پزشكي از دانشگاه علوم پزشكي بوشهر ارائه گردید.
هفدهمین همایش آموزش علوم پزشکی و جشنواره آموزشی شهید مطهری یکشنبه شب در سالن همایش های بین المللی رازی به سرانجام رسید و با حضور دکتر هاشمی وزیر بهداشت، دکتر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت و جمعی از روسای دانشگاههای علوم پزشکی کشور، از برگزیدگان این جشنواره تقدیر بعمل آمد.دکتر شهرام یزدانی دبیر علمی هفدهمین همایش آموزش علوم پزشکی در مراسم اختتامیه، جشنواره آموزشی شهید مطهری را یک واقعه علمی برتر در کشور توصیف کرد و گفت: خوشبختانه همایش امسال با حضور بیش از 2 هزار از نفر دانشگاههای علوم پزشکی کشور در سطوح مختلف، نظیر روسای دانشگاهها، اعضای هیات علمی و دانشجویان در سه روز متوالی برگزار شد. نقطه عطف این همایش مشارکت بسیار فعال و قوی اساتید از دانشگاههای سراسر کشور بود که این نشان از پررنگ شدن جایگاه آموزش پزشکی در کشور دارد.
وی در ادامه افزود: از میان فرایندهای ارسالی به هفدهمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی و جشنواره شهید مطهری، 55 فرایند انتخاب شدند که در نهایت از بین این فرایندها 18 فرایند در 6 حوزه آموزشی به عنوان فرایند برتر انتخاب شد.
دبیر علمی این همایش یادآور شد: بحث ارزشیابی از دیگر مزیتهای همایش امسال بود که بر اساس آن دانشگاههای برتر و دانشگاههایی که پیشرفت اساسی در حوزه آموزش پزشکی داشتند، مشخص شدند.دکتر یزدانی نکته بسیار قابل تقدیر در همایش امسال را این مطلب عنوان کرد که دانشگاههای علوم پزشکی شهرستانها نیز در رقابت تنگاتنگ با دانشگاههای بزرگ و مطرح توانستند جایگاه خود را حفظ کرده و رقابت بین تمام دانشگاهها کاملا برابر و همسطح بود.